آشنایی با پیش دبستان

به‌ نام خالق، حافظ و دوستدار كودكان

مقدمه

اولین شرط تحقق اهداف دوره ی آموزش ابتدایی و راه پروش و تربیت مطلوب دانش آموزان، گذراندن دوره ی پیش دبستانی، به عنوان دوره ی پایه ریزی شخصیتی آنها است. دوره ی پیش دبستانی، از نظر رخدادهای ارزشمند تعاملی، مهارتی، علمی و تربیتی، منشأ اثر فراوان بوده و دوره­ی کاربردی برای شکل گیری معقول و مطلوب شخصیت نوآموزان و پرورش استعداد ها و شناخت علایق آنها می باشد. تثبیت آموزه های رفتاری و اخلاقی و هر آنچه که موجب تربیت یک شهروند صالح می شود، در دروه ی پیش دبستانی اتفاق می افتد.

ضرروت توسعه ی دوره ی پیش از دبستان

ë برقراری عدالت آموزشی کیفی مبتنی بر تفاوتهای فردی نوآموزان و غنی سازی فرایند یادگیری بر اساس انجام فعالیت های مهارت محور.

ëایجاد انضباط فکری و تمرین طبقه بندی ذهنی.

ëایجاد فضای امن عاطفی و جسمانی و... همگی، اقداماتی هستند که در بسترآموزش منعطف دوره ­ی پیش دبستانی، انجام شده و این دوره را به عنوان زمینه ی شکل گیری همه ی اتفاقات تربیتی مطلوب، تعیین می نمایند. در دوره ی پیش از دبستان با تقویت مهارت های زبان آموزی، گفتاری، عملکردی با توجه به ویژگی های رشدی نوآموز پیش دبستانی، او برای حضور در عرصه ی تربیت رسمی و عمومی پایه ی اول دبستان، مهیا و آماده می شود.

ëدوره ی پیش از دبستان، فرصت مناسبی برای شناسایی و حتی کاهش اختلالات و مشکلات احتمالی فرایند یادگیری نوآموزان می باشد که این شناخت به مربی در دوره ی پیش دبستان، برای طراحی فعالیت های فوق برنامه ی آموزشی متناسب با شرایط این نوآموزان، کمک شایانی می نماید.

ëضرورت چشمگیر دوره ی پیش دبستانی، توسعه ی ارتباط کودک با محیط اطراف و گروه همسان بوده و همچنین دوره ی پیش دبستانی با رویکردهای شادی بخش و آرامش دهنده، ëاتفاق جدایی کودک از مادر و انتقال از جامعه ی کوچک خانواده به جامعه ی بزرگتر مدرسه و قرار گرفتن در گروه های دانش آموزی را تسهیل و حضور در پایه ی اول دبستان را به فرایندی امن و دوست داشتنی تبدیل می کند.

مراکز تخصصی پیش دبستانی واله مرزداران و قیطریه، با داشتن خدمات صبحانه، میان وعده ی صبح، ناهار، عصرانه تهیه ی لوازم التحریر، اردوهای تفریحی، علمی برگزاری جشن های خلاق، امکان حضور نوآموزان  از ساعت 7 الی 15:45 و ارائه ی خدمات آموزشی و پرورشی، شامل ورزش (آمادگی جسمانی، یوگا ی کودکان، بازیهای ورزشی، بازی های آوازی، بازی در حیاط)، زبان آموزی (آواشناسی، شناخت شکل و صداهای حروف الفبای فارسی) و انجام روزانه ی 

ëپروژه ها ی علمی (آزمایش های علوم، بازی های ریاضی، جغرافی و گردش در طبیعت، معلومات عمومی)

ëپروژه های هنری (کار روی تکنیک های نقاشی خلاق، کلاژ کادرستی کارهای حجمی- اوریگامی، سفال و خمیر)

ëپروژه های مهارتی (آشپزی، باغبانی، خیاطی، ساخت سازه)

و آموزش پروژه های تحقیقاتی (تخقیق و پژوهش در مورد کنجکاوی های علمی نوآموزان)

و در مجموع بیش از دویست پروژه برای نه ماه سال تحصیلی،

آماده ی ثبت نام  نوآموزان گروه سنی (6-5 ) سال، متولدین نیمه ی دوم 94، نیمه ی اول 95 برای سال تحصیلی 1401-1400 می باشد.