محتوای آموزشی زبان انگلیسی مقطع دبستان

تاریخ آخرین ویرایش : 1402/11/11

 

محتوای آموزشی مقطع دبستان ( زبان عمومی)

در مجموعه مدارس واله، آموزش زبان انگلیسی به دوبخش زبان عمومی و زبان تخصصی(ESP) تفکیک می گردد که هر بخش اهداف آموزشی خاص خود را دنبال می کند. در بخش آموزش زبان عمومی، مجموعه کتابهای Big English برای آموزش زبان انگلیسی به گروه های سنی  کودک و نوجوان  در نظر گرفته شده است که در ذیل به معرفی این مجموعه می پردازیم.

 

 

معرفی مجموعه کتابهای  Big English

مجموعه کتابهای  Big English برای آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان  مقطع دبستان انتخاب شده است. کتب مناسب برای این رده سنی می بایست ویژگی‌های خاصی نظیر تصاویر رنگی و جذاب، سیستم آموزشی بر پایه بازی و سرگرمی، توجه به تلفظ و هجی کردن کلمات و...  داشته باشند. رعایت تمامی استانداردهای آموزشی برای کودکان و نوجوانان واستفاده از طراحی زیبا و جذاب این مجموعه را به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه آموزش زبان انگلیسی در سطح جهانی تبدیل کرده است

این مجموعه دارای 7 سطح است که شامل یک سطح مقدماتی و شش کتاب اصلی می باشد. لهجه این کتاب آمریکایی است ودر بسیاری ازکشورهای جهان ازجمله ایران به عنوان یکی از منابع اصلی  آموزش زبان های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویرایش دوم مجموعه کتاب Big English در سال 2017 توسط انتشارات Pearson منتشر و روانه بازار گردید. در ویرایش دوم با تمرکز بیشترروی انگیزه بخشیدن به زبان آموزان، برانگیختن حس کنجکاوی کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق محیط پیرامونشان میسر شده استکتاب Big English 2nd edition    دانش آموزان را برای قرن 21 آماده می‌کند و زبان‌آموزان یاد می‌گیرند که از یک سو به صورت منتقدانه با یکدیگر تعامل، همکاری و هم‌فکری داشته باشند و از سوی دیگر به گونه‌ای خلاقانه عمل کنند. در ویرایش جدید کتاب سعی بر این است تا کودک و نوجوان اعتماد بنفس لازم جهت گسترش سطح زبانی خود در زندگی فردی و جامعه را بدست بیاورد.

کتاب Big English بعد از هر سه درس دارای بخشی به نام Check Point می‌باشد که زبان‌آموز را برای تمرین‌های بیشتر و مرور دروس فراگرفته شده آماده می‌کند. مجموعه Big English با استفاده از یک سیستم آموزشی غنی، زبان آموزان را تا انتها مشتاق و علاقمند به یادگیری نگه می‌دارد. علاوه بر موارد ذکر شده این کتاب بر روی تلفظ و واژگان نیز تمرکز دارد، که خود بخش مهمی از یادگیری اولیه زبان است. استفاده از شعر و آهنگ نیز بر جذابیت محصول موردنظر افزوده است.

 

محتوای آموزشی مقطع دبستان ( زبان تخصصی)

در جهان امروز یادگیری زبان بین المللی علاوه بر کمک به برقراری ارتباط در سطح جهانی، مهارتی است جهت ارتقاء سطح علمی و به روز رسانی دانش در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی. لذا یادگیری زبان تخصصی در کنار زبان عمومی به دانش آموزان این امکان را می دهد تا علاوه بر مرتفع نمودن نیازهای روزمره، توان درک مفاهیم علوم پایه و شناخت محیط پیرامون خود را نیز پیدا کنند. در بخش آموزش زبان تخصصی (ESP) مفاهیم پایه ی ریاضی و علوم دبستان با استفاده از مجموعه کتاب های science and math readiness به دانش آموزان آموزش داده می شود. مجموعه کتاب های science and math readiness یک مجموعه ۵ جلدیست که توسط انتشارات واله در اختیار دانش آموزان قرار گرفته تا زبان آموزان با توجه به پایه تحصیلی مفاهیم علوم پایه را به زبان انگلیسی فرا گیرند. هر کتاب شامل دو بخش ریاضی و علوم می باشد که علاوه بر ارائه درس، فعالیت ها و تمرین های مرتبط نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.


 

 

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی فرهنگی واله است.