اهداف آموزشی تربیت‌بدنی

تاریخ آخرین ویرایش : 1398/09/03

رویکرد دپارتمان تربیت بدنی در مجموعه مدارس واله

هدف اصلی دپارتمان تربیت بدنی مجموعه  که با هدف کلی آموزش و پرورش یکسان است، تربیت و پرورش همه جانبه‌ی کودکان و نوجوانان به عنوان افراد سالم، مفید و مسئولیت‌پذیر جامعه است.

یکی از تلاش‌های مجموعه آموزشی واله، افزایش ساعات ورزش در مدارس در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی است. از دیگر اقدامات این مجموعه می‌توان استفاده از کادر تخصصی فارغ التحصیلان این رشته با عناوین متعدد قهرمانی بعنوان دبیرتربیت بدنی و استفاده از مجهزترین  سالن‌های ورزشی نام برد.

بدون شک اطمینان حاصل کردن از این موضوع که دانش آموزان با توجه به جنسیت  و ویژگی‌های سنی متفاوت در رشته ها ی ورزشی متناسبی فعالیت می‌کنند از نکات حائز اهمیت در تدوین برنامه ی اجرایی این مجموعه بوده است.

نکات قابل توجه در انتخاب رشته‌ی ورزشی متناسب برای دانش‌آموزان

 برای اینکه دانش آموزان بتوانند یک ورزش را برای خود مناسب بدانند، ابتدا باید از طیف گسترده‌ای از گزینه‌های در دسترس استفاده کنند. شخصیت، توانایی ورزشی، دسترسی به زمان تمرین و تجهیزات و سطح علاقه آن‌ها، بخش مهمی از فاکتورهای پیدا کردن فعالیت متناسب است. در این راستا آنچه می‌توانیم انجام دهیم فعالیت کردن دانش آموزان در چند رشته‌ی ورزشی است. دانش‌آموز می‌تواند بیش از یک ورزش را امتحان کند و رد کند، ممکن است قبل از پیدا کردن آنچه برای آنها جالب ترین گزینه باشد، کمی آزمون و خطا صورت گیرد.

این موضوع‌، ممکن است به معنای تعویض وسایل های مکرر، تکرار منحنی زمان یادگیری و بسیاری از تلاش ها و شکست های احتمالی باشد ، اما شما بعنوان اولیاء تمام تلاش خود را برای صبور بودن انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دانش آموز در هر یک از این ورزش‌ها به اندازه کافی درک کاملی از بازی داشته باشد.

 

  

      

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی فرهنگی واله است.